Description

P Foster

I just checked every stop on the 344 route in both directions and it looks like only one bus is running on the entire route! No 344 buses have passed Fenchurch Street in at least an hour. I phone TFL Buses and they also saw there were no buses. The agent phoned the controller who said the buses are backed up on Gracechurch St due to repaving. However, Gracechurch St is completely clear in both directions -- I saw it myself. The buses should be stopping every 10-12 minutes as advertised on a Saturday (for 30th Dec - today). Where are all the buses?

Problem History

  • 1 P Foster reported the issue on FixMyTransport. close 14:47 30 Dec 2011
  • 2 P Foster wrote to Transport for London close 14:47 30 Dec 2011

    Here is the letter that P Foster wrote.

    344 Not Running as Advertised

    I just checked every stop on the 344 route in both directions and it looks like only one bus is running on the entire route! No 344 buses have passed Fenchurch Street in at least an hour. I phone TFL Buses and they also saw there were no buses. The agent phoned the controller who said the buses are backed up on Gracechurch St due to repaving. However, Gracechurch St is completely clear in both directions -- I saw it myself. The buses should be stopping every 10-12 minutes as advertised on a Saturday (for 30th Dec - today). Where are all the buses?

  • 3 [email address] responded to P Foster close 14:50 30 Dec 2011
    Thank you for your email. We can now confirm that this has been
    received.

    For further information about the Surface Transport Complaints
    and Feedback Policy including timescales, please see
    [1]http://www.tfl.gov.uk/corporate/about-tf...

    Problems with roadworks or other street faults? In support of
    the Mayor’s Streetworks Code of Conduct to help cut congestion,
    please report these issues by visiting
    [2]http://www.tfl.gov.uk/roadusers/reportas...

    show quoted sections

    References

    Visible links
    1. http://www.tfl.gov.uk/corporate/about-tf...
    2. http://www.tfl.gov.uk/roadusers/reportas...
  • 4 Govinden Ruben responded to P Foster close 14:50 30 Dec 2011
                   
    

    I am out of the office with no access to emails until Tuesday 3
    January 2012

    If your query is urgent please contact the Transport for London
    press office 0845 604 4141, if not I will get back to you when I
    retu
  • 5 P Foster added an update close 15:55 30 Dec 2011

    Apparently, there was a problem with the countdown system. I went to my stop and a 344 bus appeared within a minute.

  • 6 [email address] responded to P Foster close 12:22 24 Jan 2012
    Our Ref:         1010027237

    Date:              24.01.2012

    Not given  Not Given

    [email address]

    Dear Sir/Madam

    Thank you for your email regarding the frequency of services on
    route 344.  I would like to start by apologising for the delay
    and frustration caused.

    I appreciate some time has passed since you initially contacted
    us, and that it is likely you have already had the answers to
    your questions.  However, having noted your comments, I have
    asked Abellio to look into the concerns you have raised.  They
    have advised that delays were occurring on this route from 30-31
    December.  This was due to various utility works which affected
    the Junction of Fenchurch Street to Camomile Street. 
    Subsequently, New Year's Eve celebrations resulted in extensive
    road closures and delays due to extra passenger loadings.

    Please accept my apologies for the inconvenience caused as a
    result.  However, I can inform you that the works you refer to
    on Gracechurch Street are due to end on 24 February.  Hopefully
    after this point your difficulties will come to an end, and the
    services will be running in accordance with the scheduled
    timetable.  If this is not the case after this time, please do
    let me know and I will look into this matter further for you.

    We endeavour to provide a convenient service for all of our
    routes, as we understand our passengers are reliant on these
    services.  I appreciate how frustrating it can be when a bus
    does not arrive as scheduled, however, as traffic and road
    conditions can change unexpectedly, delays are occasionally
    experienced. 

    Please be assured that we do want to provide you with the very
    best service, and your comments are very welcome in helping us
    to achieve this.  We will therefore continue to work with our
    operators to address the issues of the services running late and
    discuss various ways of reducing delays.

    Once again, thank you for taking the time to contact us.  Should
    you require any further assistance in the future, please feel
    free to contact me again.

    Yours sincerely

    Sally Green

    Customer Service Advisor

    DO NOT DELETE.............................
    {ticketno:[2368755]}
    DO NOT DELETE.............................
Comment
Top of page